Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Κ.Μακεδονία: Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες

Συμβουλές από την τροχαία για τα ακραία καιρικά φαινόμενα

Λόγω της χιονόπτωσης και του παγετού, η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ανά Αστυνομική Διεύθυνση, σύμφωνα με ανακοίνωση έχει ως εξής: 
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΛΑΣ: 
Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης - παγετού , διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, στην Επαρχιακή Οδό Αγίου Αθανασίου – Χιονοδρομικού Κέντρου ΒΟΡΡΑΣ, από το 5ο χλμ. έως το Χιονοδρομικό Κέντρο. 
Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και στην Εγνατία οδό, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά. 
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΜΑΘΙΑΣ: 
Η κυκλοφορία των οχημάτων λόγω χιονόπτωσης - παγετού , διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στην Επαρχιακή Οδό Σελίου – Χιονοδρομικού Κέντρου Σελίου.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΙΛΚΙΣ: 
Η κυκλοφορία των οχημάτων λόγω χιονόπτωσης - παγετού , διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στην επαρχιακή οδό Καστανερής – Λιβαδίων. 
Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά. 
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΡΡΩΝ: 
Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων διεξάγεται κανονικά, τόσο στην Εγνατία οδό, όσο και στο λοιπό εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο. 
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΙΕΡΙΑΣ: 
Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων διεξάγεται κανονικά, τόσο στην Εγνατία οδό, όσο και στο λοιπό εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο. 
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ: 
Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων διεξάγεται κανονικά, τόσο στην Εγνατία οδό, όσο και στο λοιπό εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο. 
Με αφορμή την παρούσα κακοκαιρία, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας κρίνει σκόπιμο να υπενθυμίσει μερικές απλές, αλλά ιδιαίτερα χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες:
• Να φροντίσω το όχημά μου να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες. 
• Να χρησιμοποιώ πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κλπ.). 
• Να φορώ πάντα τη ζώνη ασφαλείας. 
• Να ενημερώνομαι για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν ξεκινήσω. 
• Να ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου. 
• Να φροντίζω ώστε να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο με αρκετά καύσιμα. 
• Να μειώνω ταχύτητα και να αφήνω αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορώ να σταματήσω με ασφάλεια.
• Να μη φρενάρω απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπώ της πορείας μου. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργώ και όταν πρόκειται να επιταχύνω ή να στρίψω. 
• Να έχω αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνομαι πιο εύκολα αντιληπτός, ιδιαίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα. 
• Να διατηρώ τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός μου πάντα καθαρούς. 
• Να οδηγώ με χαμηλή ταχύτητα για να έχω τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός μου. 
• Να είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν διασχίζω γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι. 
• Αν οδηγώ σε επαρχιακό δρόμο, να αποφεύγω τους χιονισμένους χωματόδρομους. 
• Να έχω στο νου μου ότι ενδεχομένως χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσω το όχημά μου όταν οδηγώ σε παγωμένο δρόμο. 
Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά μου:
• Να μην προσπαθήσω να «γκαζώσω» για να απεγκλωβιστώ, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία. 
• Να μετακινήσω δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξω το χιόνι από τους τροχούς. 
• Να ειδοποιήσω αμέσως τις αστυνομικές αρχές. 
• Να παραμείνω στο αυτοκίνητό μου και να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ότι η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.
Σε περίπτωση που μετακινηθώ εκτός πόλεως: 
• Φροντίζω, πριν ξεκινήσω, να ενημερωθώ για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου. 
• Προγραμματίζω το ταξίδι μου, έτσι ώστε να μη συμπέσει με την αιχμή των καιρικών φαινομένων. 
• Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου. 
• Βεβαιώνομαι ότι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου είναι γεμάτο καύσιμα. 
• Φροντίζω να έχω μαζί μου κουτί πρώτων βοηθειών. 
Σε περίπτωση που μετακινούμαι μέσα στην πόλη: 
• Προτιμώ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. 
• Κινούμαι με ιδιαίτερη προσοχή και ακολουθώ τις υποδείξεις των Τροχονόμων. 
• Αποφεύγω τις άσκοπες μετακινήσεις. 
Σε περίπτωση που αποκλειστώ: 
• Παραμένω στο αυτοκίνητό μου και φροντίζω να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα. 
• Τοποθετώ στην κεραία του ραδιοφώνου ένα ύφασμα με έντονο χρώμα για τον ευκολότερο εντοπισμό μου από τις διασωστικές ομάδες. 
• Εξοπλισμός όπως αδιάβροχα, ομπρέλες, σφυρίχτρα, γαλότσες, φακός, κουβέρτες, νερό, πρόχειρο φαγητό, σταφίδες, σοκολάτες μπορεί να φανεί χρήσιμος.
http://voria.gr


















































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου