Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Ποια super market στηρίζουν «Ελλάδα»;

 Ποια super market στηρίζουν «Ελλάδα»;

Πόσα από τα προϊόντα που βλέπεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι Ελληνικής προέλευσης; Αυτό είναι ένα ερώτημα που έχει απασχολήσει πολλούς Έλληνες καταναλωτές καθώς επηρεάζει με άμεσο τρόπο την πορεία της οικονομίας στη χώρα μας.

Την απάντηση δίνει ο Μάριος Ραχμάνης, φοιτητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών ο οποίος υπό την επίβλεψη του επίκουρου καθηγητή Θεόδωρου Παναγιωτίδη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, εκπόνησε μια σχετική έρευνα με θέμα κατά πόσο τα super markets στηρίζουν την ελληνική αγορά. Αφορμή της έρευνας είναι το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο, δηλαδή περισσότερες εισαγωγές απ’ότι εξαγωγές, το οποίο οδήγησε την χώρα μας σε οικονομική κρίση.
Στόχος της εργασίας ήταν η καταγραφή και η ανάλυση της προέλευσης καθώς και της αξίας ενός δείγματος προϊόντων. Το δείγμα των προϊόντων προήλθε από τις εξής πέντε γνωστές αλυσίδες super markets : Βερόπουλος, Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος, Carrefour Μαρινόπουλος, Lidl και Μασούτης. Η καταγραφή της προέλευσης των προϊόντων πραγματοποιήθηκε με βάση τις πληροφορίες που αναγράφονται στη συσκευασία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αλυσίδα Μασούτης χρησιμοποιεί περισσότερο στα ράφια του ελληνικά προϊόντα έχοντας ποσοστό 74%. Ακολουθούν η Carrefour με ποσοστό 71% , ο Βερόπουλος με 70% , η ΑΒ Βασιλόπουλος με 67% και τελευταία έρχεται στην κατάταξη η αλυσίδα Lidl.
Η μέτρηση της αξίας των ελληνικών προϊόντων θέλει πρώτους την Carrefour και τον Μασούτη με ποσοστό 70%, ενώ στη συνέχεια ακουλουθεί ο Βερόπουλος  με 68%, η ΑΒ Βασιλόπουλος με 63% και τέλος τα Lidl με 55%.

http://www.fpress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου